Only Your ;
ABOUT ENTRY Tutorial linkies Goodies REQUEST TIPS follow
Dunia dah nak kiamat ke ?
Saturday, November 24, 2012 1 Comments
Assalamualaikum

Ha tajuk entry kali ni , seram tak ?  . Hanah nak cerita pasal budak2 zaman sekarang ni mashaAllah apa nak jadi lah kan . Tadi hanah on Twitter semuanya sebuk tentang Liyana Evans yang dikatakan sanggup cakap ayah sendiri dengan gelaran yang tak baik (babi) astagfirullahalazim , subhanaAllah nak jadi apa lah kan dunia ni . Kalau anda ? adakah anda sanggup memberi gelaran itu kepada ayah anda sendiri ? kalau hanah tak sanggup . Bagi hanah walaupun ayah hanah suka marah2 suka kongkong hanah , hanah tetap sayang dan hormat dia .



Okey nak tahu lebih lanjut cuba tengok tweet dia . haha , *cewah ayat* Puncanya Liyana Evans ni yang terlalu marah sangat dekat ayah diaa hanya disebabkan ayah dia tak kasi dia keluar rumah . See ? Hanya kerana itu dia sanggup makin hamun ayah dia dalam twitter . nak jadi apa lah kan . Dan ramai sekarang yang bash LiyanaEvans dekat twitter , Kita sebagai orang Islam tak patutu juga bash dia seharusnya nasihatkan dia supaya dia kembali ke jalan yang benar , bukan dengan cara bash dia ...

Sedangkan nabi pun tak suruh kita bash orang sana sini , right ? kita ni hanya mampu memberi  nasihat dan berdoa agar Liyana Evans ni berubah dan tarik balik kata2 dia , bukankah itu satu perbuatan yang mulia , dari bash Liyana Evans dan kesudahannya kita jugak yang mendapat dosa kan , Kadang orang yang bash Liyana ni pun bertweet bercakap pasal dosa dia masuk neraka lah apa lah , kan tak baik cakap macam tu , Itu dosa dia dengan Allah , dan apa hak kita untuk membuka cerita pasal dosa dan pahala ni , kita manusia biasa je . Belum tentu kita tak ada dosa , So tak payah la nak cakap pasal dosa ni . Biarlah jadi urusan ALLAH .

Hanya berdoa dan nasihat je yang mampu kita buat untuk sedarkan Liyana Evans ni dari terpesong jauh . Janganlah bash dia , sbb itu pun hanya menambahkan dosa kita je , Sama2 lah kita berdoa agar Liyana tu dapat ptunjuk dan berubah . Amin



PASTFUTURE
Farhanah!

Nama tuan blog ni Nurul Farhanah Binti Efendi.Age 18 years old oh my god sudah besar rupanya haha :) In Engaged with Khairudin and this is my first and last blog lovely . My blog born 05/7/2010.Btw thanks singgah sini yea . Please don't copy cat or copy pig . Wanna exchange link ? Bagitahu je di cbox . Maseh . Hope yours enjoy .
Find Me At :

Chatbox!



Ask.Fm!


Thanks to!

Layout by mymostloved My cursos , background , header and all things in my blog are my made .. Re-edit by me. Help by Si comel,Thanks so much to them because help hanah:)Best view in google chrome.

Past!