Only Your ;
ABOUT ENTRY Tutorial linkies Goodies REQUEST TIPS follow
Tips untuk melupakan bekas kekasih
Wednesday, June 20, 2012 0 Comments
Assalamualaikum

Beauty-blonde-blonde-hair-girl-hair-favim.com-448605_large

Hari ni hanah nak bagi tips tentang cara kita nak lupakan bekas kekasih tak kira laaa perempuan tau pun lelaki .. Actually hanah pun dah banyak kali cuba untuk lupakan dia tapi bila lame2 akhirnye hanah dapat jugak untuk melupakan dia... Yeah jum bace tips2 yang boleh hanah kongsi dengan korang..

1) sibukkan diri anda

korang joinlah aktiviti apa-apa asalkan waktu korang dari pagi sampai malam terluang dan diisi. Cuba untuk busy kan diri dengan membuat kerja. Kenapa? bila korang busy, itu cara terbaik untuk korang tidak memikirkan tentang si dia. Sedikit sebanyak korang dapat fikir yang korang boleh hidup tanpa si dia.

2) Luahkan perasaan anda

luahkan perasaan pada orang yang anda boleh percaya.jangan luahkan pada musuh anda.memang anda cari nahas.luahkan pada kawan karib anda. mungkin dengan meluahkan perasaan tu,anda dapat kurangkan rasa sedih dan kurang beban anda.

3) Buang segala hadiah daripada si dia

buat apa untuk dikenang lagi pada orang yang tak sudi.kalau rasa tak dapat kawal,better buang segala pemberian dia. Sebab? makin korang tenung hadiah tu,makin korang sedih. pastuh nak feeling action winter sonata.kesimpulannya memang sedih sampai bila-bila.

4) Terima hakikat

Belajar untuk terima hakikat dan redha pada ketentuan Ilahi. anda mungkin bukan untuknya dan fikirlah ramai lagi disekeliling anda. Sebagai orang Islam,kita wajib terima qadha dan qadar tuhan. Ingat tuh!!

5) Pergi tenangkan fikiran

boleh bercuti atau lari daripada masalah. pilihalah lokasi yang mendamaikan seperti air terjun,tanah tinggi, kampung dan sebagainya. sekiranya tiada masa @ bajet, bukalah Al-Quran,baca dan fahaminya.itu juga boleh tenangkan hati kita dan sentiasa ingat pada Allah SWT

6)Berdoa dan bertawakal

Ingatlah kita dilahirkan hidup secara berpasangan dan sudah pasti ada jodoh untuk kita.sentiasa berdoa pada Dia dan bersedia untuk menerima apa yang akan berlaku.

7)Melarikan diri

Siapa kata melarikan diri tidak menyelesaikan masalah ? Memang melariakan diri tidak akan menyelesaikan masalah tetapi ia dapat mengurangkan tekanan anda. Cuba anda pergi ke satu tempat yang agar jauh dari tempat anda dan rehatkan minda anda. Tapi jangan la buat kerja gila dengan pergi ke tempat anda date dengan si-Dia anda.


PASTFUTURE
Farhanah!

Nama tuan blog ni Nurul Farhanah Binti Efendi.Age 18 years old oh my god sudah besar rupanya haha :) In Engaged with Khairudin and this is my first and last blog lovely . My blog born 05/7/2010.Btw thanks singgah sini yea . Please don't copy cat or copy pig . Wanna exchange link ? Bagitahu je di cbox . Maseh . Hope yours enjoy .
Find Me At :

Chatbox!



Ask.Fm!


Thanks to!

Layout by mymostloved My cursos , background , header and all things in my blog are my made .. Re-edit by me. Help by Si comel,Thanks so much to them because help hanah:)Best view in google chrome.

Past!